Historie SG

4. ledna 2007 v 20:53 |  Star Gate
...volně navazuje na předchozí článek o historii Stargate-game. V tomto článku se dostaneme na úplný prvopočátek Stargate-game

Datum spuštění Stargate jsme si připoměli v minulém článku a tudíž víte, že byla oficiálně spuštěna v březnu 2003. Od ledna 2003 probíhalo neveřejné testování a odstraňovaly se zásadní nedostatky.

Ale kde byl ten zásadní popud ke vzniku hry? Dva kluci co spolu chodili do třídy, jeden vystupoval pod přezdívkou Archon (SG) a druhý Destil (Duna). A co má společného se Stargate Duna? Destil začal programovat Dunu pomocí PHP a v určitém momentě vstoupil na scénu legendární admin a promotér SG Johny_Idler. Ten se obrátil na Destila, zda-li nechce udělat paralelně vedle Duny hru na téma Stargate.
V té době již Archon měl rozdělanou svou verzi Stargate v Javascriptu a tudíž byl Johny_Idler odkázán na Archona, protože Destil jako Archonův spolužák věděl, že něco na téma SG kutí. Později Archon usoudil, že JS není pro multiplayer to pravé ořechové a po rozhovoru s Johny_Idlerem začal nanovo programovat tu pravou Stargate, dělanou v PHP nad SQL databází. Živá ovšem zůstala původní JS verze SG, na kterou odkaz najdete úplně dole pod článkem.

První verze PHP Stargate se tedy z části inspirovala Dunou (odtud rasy, politiky a vlády), nicméně Archon se snažil maximálně se od Duny odlišit, proto zvýšil počet útoků, předělal na své vlastní grafické ztvárnění, které později svými skiny doplňoval sin_jin_hook, samozřejmě posbíral spoustu materiálů, které začaly tvořit podstatu dnešní Stargate-game.

Dnešní Stargate-game je nicméně na hony vzdálená tomu co bylo tenkrát. Seznam změn jde do stovek, od malých oprav textů, přes bugy až po zásadní reprograming drtivé většiny zdrojového kódu (část Archonovy práce lze nalézt ještě v sekci Hlavní, jinak zbytek je již k nepoznání). Co zůstalo, je grafické ztvárnění. Když pomineme nové skiny, logika a hratelnost Stargate-game se nesnížila, ba naopak.

ZDE je odkaz na (snad) funkční verzi Javascriptové prapůvodní Stargate z rukou Archona.

Jak se to hraje? Pouze ve dvou na jednom PC. Zde uvádím několik postřehů přímo z ruky Archona:

-protože je to javascript tak se hraje na jednom počítači
-nuže, když si teda hráči vyberou rasy a barvy tak se jde hrát
-je to hra dvou lidí proti sobě (ai tam je taky ale jen velice primitivní a nevim zdali je odladěná)
*není pozn. autora
-jo a ještě k tý js hře, myslim si že bude fungovat pouze a jen na MSIE
-jediná tvoje možnost ve stavění jsou těžiči nebo jednotky(nevim jakej je mezi nima rozdíl myslim že žádnej)
-cíl je zničit nepřítele,ale ty můžeš útočit či osídlovat vždy jen do vzdálenosti dvou planet, takže k nepříteli se musíš proosidlovat, jinej význam ty planety nemaj(žádný zvětšení produkce,nic takovýho)
-útok se provádí stylem:
1)vybereš jednotky který chceš od útoku poslat
2)cvakneš na odkud a cvakneš na svou planetu okdud pudou
3)cvakneš na obsadit nebo zaútočit a vybereš kterou planetu chceš obsadit nebo zaútočit
-planety maj náhodnou obranu a postavení základny stojí 80naqu
-toť vše
Jak se to hraje? Nechtějte to po mě vědět , protože na takhle složitou hru fakt ve svém věku nemám

Každopádně stojí za to si přečíst texty, nad kterými se i Archon po letech zasmál (viz ASSgardi apod)

© 2007 Seikos
© 1714 - 2007 Archon
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Co si myslíte o vzhledu tohoto blogu?

Výborný:o)
Ujde to
Nic moc
Hrůůůza!

Komentáře

1 sgleader sgleader | 4. ledna 2007 v 21:02 | Reagovat

the best!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama